Online marketing ügynökség

Mivel foglalkozik egy online marketing ügynökség?

Az online marketing manapság gyakorlatilag megkerülhetetlen a vállalkozások számára, ha fejlődni szeretnének. Szinte mindent online csinálunk: a neten vásárolunk, ott keresünk információkat, ott próbálunk megrendelni szolgáltatásokat stb.

Csak az tud versenyképes maradni, aki ebbe a ringbe beszáll, és nagy hangsúlyt fektet a cége vagy brandje jelenlétére az online térben. Az online marketing ügynökségek segítenek abban, hogy ez profi szinten menjen.

Miért is hasznos az online marketing ügynökség

Egy jó ügynökség segít abban, hogy a céged, a márkád ismert és népszerű legyen az interneten. Erre számos különféle eszköze van, amik közül egyidejűleg akár többet is alkalmazhat. Hogy pontosan melyiket, az függ magától a területtől, a konkrét céltól, a terméktől és még egy sor tényezőtől.

Az online marketing ügynökség felméri az ügyfele igényeit, lehetőségeit, és ezek figyelembevételével ajánlja a leghatékonyabb módszereket, amik segítségével elérhetőek a kitűzött célok. Ezt követően pedig a megvalósítás útjára lép: stratégiát alkot, kampányokat tervez és vezényel le, tartalmakat készít stb.

Online marketing ügynökség szolgáltatások

Milyen szolgáltatásokat nyújt egy online marketing ügynökség?

Ahogy említettük, a legjobb online marketing ügynökségek igen széles eszköztárral tudnak segíteni abban, hogy a lehető legjobb eredményeket tudd elérni az online világban.

A teljesség igénye nélkül ezek a következők:

  • PPC hirdetések: azaz hirdetések a közösségi médiában: Facebook, Instagram, Google Ads felületeken.
  • Online marketing stratégia: megtervezik és segítenek a kivitelezésben.
  • Tartalommarketing: megnézik, milyen tartalmak vannak a weboldaladot, a közösségi média felületeiden, tanácsot adnak ezek frissítésére, bővítésére, szükség esetén cserélésére, az irány megváltoztatására.
  • Keresőoptimalizálás: a jó SEO garantálja, hogy megtaláljanak a keresőben a vásárlók. Az ügynökség ellenőrzi, hogy állsz ezen a téren, és segít javítani az eredményeken.
  • Oktatás: akár megtanulhatod Te magad is, hogyan legyél eredményes – egy jó ügynökség tanít is.
  • Weboldalkészítés: az online marketing alapköve a weboldalad. Ha még nincs, vagy van, de nem a legjobb, az online marketing ügynökség segít, hogy igazán ütős legyen!
  • Marketing tanácsadás: ha úgy érzed, megyeget a szekér, de mehetne jobban is, lehet, hogy csak néhány tanácsra van szükséged, ami a legjobb ügynökségeknél elérhető.

Online marketing ügynökség árak

Hogyan alakulnak az online marketing ügynökség árak?

Az árak az egyes ügynökségeknél nagyon eltérőek lehetnek, és millió dolog befolyásolja az alakulásukat.

Egy online marketing ügynökség Budapesten valószínűleg magasabb árfekvéssel dolgozik, mint egy vidéki, ugyanakkor jó eséllyel nagyobb is a tapasztalata, mivel ez a terület nagyrészt a fővárosra koncentrálódik.

Nem mindegy, mekkora ügynökségről van szó, és persze az sem, mi lenne a konkrét feladat: csak egy PPC kampányt kell megtervezni, esetleg keresőoptimalizálni kellene, vagy komplett stratégiára és megvalósításra van szükség?

Mindezek fényében az ügynökségek nagy része egyedileg ad árajánlatot az ügyfeleknek – minden feladat más, ezért egységes árazás nem nagyon jöhet szóba.

Hogyan dolgozik egy hatékony online marketing ügynökség

Mindig adatok alapján és soha nem megérzésekre alapozva. A marketing területén ez örök kritikus pont marad: kell a kreativitás, amibe akár beleférnek a megérzések is, de eközben folyamatosan monitorozni kell a számokat. A megvalósítás közben is figyelni kell, milyen eredmények születnek, hogy ha szükséges, változtatni tudjunk.

Hogyan dolgozik egy online marketing ügynökség
Hogyan dolgozik egy online marketing ügynökség

Ismerni kell az aktuális trendeket, tudni kell, milyen technikák sikeresek manapság, de mindig figyelembe kell venni az adott területet, a célközönséget is. Nem minden esetben jó ugyanis a sablon!

Az első lépés mindig a kutatás, felmérés: megismerkedni az adott piaccal, a konkurenciával, elemezni az erősségeket, gyengeségeket, előnyöket, hátrányokat. Áttekinteni, hol tart most a marketing, milyen eredmények vannak, hová szeretnénk eljutni. Kellenek tervek, hogy ez miként valósítható meg, milyen feladatokat kell elvégezni, milyen sorrendben.

Készülnek becslések, hogy milyen eredményeket várnak, a folyamatok közben mérik az eredményeket, és változtatnak, ha szükséges.

Legjobb online marketing ügynökség

Honnan tudhatod, melyik a legjobb online marketing ügynökség?

Sok ügynökség foglalkozik online marketinggel, ennek ellenére komoly kihívás igazán jót találni – főleg, ha laikusként nem is igazán tudod, mire figyelj, amikor választasz.

Segítségképp összeszedtük, milyen tényezők lehetnek fontosak:

  • Tapasztalt céget bízz meg, de tudd, hogy az „X éve a szakmában” sallang nem feltétlenül garancia a minőségre. 15 évig is lehet valamit rosszul csinálni ugyanis.
  • Kérj referenciákat! Mindennél beszédesebbek az eddig elért eredmények, az ügyfélkör, hogy milyen cégekkel dolgoznak együtt.
  • Vegyél részt előzetes konzultáción! Mielőtt bárkitől bármit rendelnél, vegyél részt egy konzultáción, add elő, mire van szükséged, hallgasd meg, milyen megoldást ajánlanak az ügynökségek.
  • Kérdezd meg, hogyan ellenőrzik az eredményességet! Ideális esetben felsorolnak egy csomó mérési lehetőséget, mutatót, amit a kampányok közben figyelnek, és amik alapján alakítanak a stratégián, ha kell. Ha ilyeneket nem hallasz, keress inkább mást!
  • Már a kapcsolatfelvételkor figyeld, mennyire könnyű elérni őket, milyen gyorsan és milyen részletességgel válaszolnak. Ha már itt gondok vannak, a későbbiekben sem számíthatsz majd rájuk.

A megfelelő ügynökség megtalálása már félsiker – ne bízd a véletlenre a választást!

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.